Om een jongere doelgroep aan te spreken met mosselen, blazen Good Fish, MSC en Nederlands Mosselbureau samen met restaurants de Nationale Mosselweek nieuw leven in. Tijdens de Nationale Mosselweek 2021 serveren deelnemende restaurants geen traditionele mosselpan, maar een mossel-appetizer. Een klein hapje waarmee consumenten verrast worden. De Nationale Mosselweek is van 18 tot en met 24 oktober 2021. Vanaf deze week kunnen restaurants zich aanmelden om mee te doen met de mosselweek.
Mosselen zijn duurzaam, gezond en lekker!
Good Fish roept, samen met Nederlands Mosselbureau en MSC, restaurants door heel Nederland op om duurzame vis te serveren. Mosselen zijn duurzaam omdat ze niet overbevist zijn, de laagste CO2 footprint hebben en er geen gebruik wordt gemaakt van chemicaliën, mest, antibiotica of andere toevoegingen. Een goede keuze voor de bewuste consument.
Het is soms best lastig om als horeca ondernemer mee te bewegen in een wereld waarin alles duurzamer moet. Want: wat kan dan nog wel? Daarom geven we tijdens de Nationale Mosselweek aandacht de duurzame schelpdieren mosselen. Mosselen kun je namelijk heel goed op tafel zetten!
Aftrap tijdens Gastvrij Rotterdam
De eerste restaurants konden zich inschrijven tijdens Gastvrij Rotterdam. Hier was Good Fish aanwezig met hun ‘Mosselbar’. In de Mosselbar stond chef Sam Zoet, die de bezoekers 3 verschillende mossel-appetizers liet proeven. En die mossel-appetizers vielen in de smaak!
Jongeren aan de mosselen
De Nationale Mosselweek moet ervoor zorgen dat ook jongeren enthousiast worden van mosselen. De mosselliefhebber vergrijst. Het zijn vooral vijftigplussers die geen genoeg kunnen krijgen van de schelpdieren. Jongeren zijn er minder dol op. En daar moet de mossel-appetizer verandering in brengen. De traditionele mosselpan heeft een stoffig karakter, maar dit fancy hapje past veel beter bij de doelgroep van 25 tot 35 jaar.
Nationale Mosselweek 2021
Good Fish, MSC en het Nederlands Mosselbureau roepen restaurants op om mee te doen aan de Nationale Mosselweek 2021. Tijdens de Nationale Mosselweek staat een geweldig Nederlands product en de culinaire kunst van restaurants centraal! Tijdens de koudere maanden kun je met mosselen iets geheel nieuws op tafel zetten.
De restaurants die meedoen laten zien dat ze geven om gezonde oceanen en dat ze graag werken met dit mooie product van Nederlandse bodem.
Wie doet mee?
Horeca die enthousiast is en wil deelnemen aan de Nationale Mosselweek kunnen zich hier aanmelden. Meedoen is aantrekkelijk: horecagelegenheden zijn volledig vrij om te kiezen wat voor appetizer ze serveren, het is kosteloos en daarnaast profiteren alle deelnemende restaurants van de promotiecampagne en gratis promotiemateriaal.
Benieuwd welke restaurants meedoen? Bekijk ze op de website van de Mosselweek.
Voeg een reactie toe