Omzetverhoging restaurant – 10 Tips voor omzetverhoging met Pasen

Omzetverhoging restaurant – 10 Tips voor omzetverhoging met Pasen

Op zoek naar omzetverhoging in uw restaurant met de Paasdagen? Volg deze 10 omzetverhogende tips en zorg ook voor een vol restaurant op eerste en tweede Paasdag. Gegarandeerd hogere omzet wanneer u deze tips volgt.

1. Paasaanbieding tijdig maken

Maak tijdig en volledig de Paasaanbiedingen zoals een Paasbrunch – Paas High Tea – Paasdiner – Paasontbijt of andere Paasaanbieidngen. Met volledig bedoelen we alle info zoals

Paasmenu Restaurant Herberg Nuwenspete Nunspeet

  • culinaire invulling (wat krijgen gasten)
  • prijzen per persoon (incl/excl drankjes)
  • tijdstip
  • kinderkortingen
  • hoe te reserveren incl tel/email adres
  • maximale groepsgrootte
  • parkeren

Doe dit minimaal 4 maanden voor Pasen en zorg dat de USP’s (waarom moet ik in uw restaurant komen met Pasen) heel goed vermeld zijn.

2. Website

Vermeld Paasaanbieding of Paasbrunch op de website – volledig en met relevante foto’s van gerechten of voorgaande jaren. Optimaliseer de pagina voor Google – gebruik een pakkende title en goede omschrijving. Geen goede fotos? maak dan dit jaar goede foto’s en doe dit vanaf nu voor ieder evenement. Tot die tijd kunt u op vele gratis foto sites fotos downloaden.

3. Facebook – Google Plus

Plaats Paasaanbieding op Facebook Pages – evenementen tabblad en ook op de Google Plus pagina bij evenementen agenda.

4. Social Media

Laat vanaf 4 maanden voor Pasen de Paasaanbieding een aantal keren terugkeren op alle social media kanalen waar uw restaurant mee werkt.

5. Social Media acties

Vanaf 2 maanden voor Pasen kunt u een leuke Win actie starten op social media bijvoorbeeld

  • Raad hoeveel eieren we bakken
  • Heeft u een kindvriendelijk restaurant dan een leuke actie gericht op kinderen
  • Vraag gasten naar hun favoriete Paasbrunch – Paasdiner gerecht
  • Heeft u een Paashaas lopen – Vraag kinderen een naam te geven aan uw Paashaas
  • Vul een vaas met paaseieren en laat gasten raden hoeveel eieren erin zitten
  • etc

6. Email Marketing

Laat de Paasaanbieding 2 x meegaan in uw email nieuwsbrief – vermeld daarin bijvoorbeeld ook eens positieve reviews van voorgaande jaren.

7. Vaste gasten

Bekijk de reserveringen van voorgaande jaren en zorg dat ook deze gaste opgenomen zijn in uw nieuwsbrief.

8. Belonen vaste gasten

Geef gasten die ook vorig jaar te gast waren tijdens de Pasen iets extra’s (een glaasje prosecco of iets anders) Vaak besteden we heel veel aandacht aan nieuwe gasten en vergeten we trouwe gasten te bedanken voor hun loyaliteit.

9. Doe niet aan “over positioneren”

Zorg dat het aanbod, foto’s afgestemd is op hetgeen de gasten krijgen – maak het zeker niet mooier dan dat het is om teleurstelling te voorkomen en als gevolg daarvan slechte reviews

10. Distributie – Distributie – Distributie

Nu alles gereed is bent u er nog niet. Op vele sites kunt u gratis dit “evenement” plaatsen zoals bijvoorbeeld op

  • https://bijzonderuiteten.nl
  • https://www.yelp.nl/
  • http://allevents.in
  • https://www.buurtlink.nl/
  • https://www.dagtripdoen.nl/
  • http://dagjeuit.com/
  • http://www.evenementenvandaag.nl/
  • evenementkalender.nl/gratis-evenement-aanmelden
  • en vele andere sites

Zorg altijd voor een correcte link naar de pagina op uw website zodat gasten niet hoeven te zoeken.

Daarnaast kunt u – bij een uniek Paas evenement – een persbericht maken en dit naar lokale pers sturen alsook op gratis online perssites plaasten.