Horeca lockdown rustig? 10 tips om de tijd goed te besteden

Title En Description Kerstbrunch Rotterdam
Weer lockdown voor de Horeca – en nu? Bijzonder Uit Eten komt met 10 tips om van deze barre tijd een productieve tijd te maken. Aan de slag!

Weer een lockdown voor de Horeca – en nu? Tijdens de vorige lockdown heeft u waarschijnlijk al geschilderd, schoongemaakt en alle andere klussen gedaan die de voorgaande jaren zijn blijven liggen. En dan komt er weer een periode van minimaal 4 weken aan. Vraagt u zich af hoe u en uw medewerkers de lockdown productief door kunnen komen? Bijzonder Uit Eten komt met 10 tips om van deze barre tijd een productieve tijd te maken.

Want.. er is genoeg te doen

En dan kan nu veel sneller nu uw werknemers ook thuis zitten – en dus kunnen helpen. Gebruik deze 4 weken om achterstallig onderhoud te plegen
aan uw online zichtbaarheid – zodat u na de lockdown een vliegende start kunt maken.

Bij vragen kunt u altijd contact opnemen met Bijzonder Uit Eten voor gratis advies!

 

10 Horeca lockdown online marketing tips!

1. Specials & Events

Halloween – Kerst – Valentijn – Pasen – Hemelvaart – Moederdag – Vaderdag – Koffieconcert – Paasbrunch – Mosselweek etc etc.

Werk aan een jaarkalender waarin alle specials en events worden opgenomen en werk deze allemaal volledig uit.

Werk met een jaarkalender en plaats tijdig. Hoe eerder uw Valentijn aanbieding op de site staat des te beter wordt dit door Google gevonden.

Plaats de agenda op de website. Met een WordPress site zijn er voldoende gratis plugins waarmee u een mooie agenda kunt tonen op de site.

Ook de nieuwe menukaart kan alvast gemaakt worden. Het mooie van een WordPress site is dat u alle pagina’s kunt maken en kunt plannen wanneer deze online gezet moeten worden.

2. Distributie van specials en events

3. Keywords zijn de key to succes!

Stel u heeft een vis restaurant in het centrum van Rotterdam en u heeft 1 x per jaar Mosselweken, een Kerstbrunch op 1ste  Kerstdag en een Moederdag amuse menu.

Zoek de juiste keywords voor de verschillende producten via https://trends.google.nl

Verwerk keywords in website pagina’s, titels en omschrijvingen van foto’s, als # in Facebook posts en Instagram posts. Verwerk bij ieder digitaal bericht wat op internet verschijnt uw belangrijkste keywords.

Keyword Restaurant

Keyword Restaurant Rotterdam

 

Keyword Restaurant Rotterdam Centrum of Zuid

Keywords Restaurant Rotterdam

 

Keyword Vis restaurant Rotterdam

Keyword Vis Restauran Rotterdam

 

Keyword Kerstbrunch Rotterdam

Keywords Kerstbrunch Rotterdam

 

4. Foto’s op internet

Geef alle foto’s op uw site een juiste titel en omschrijving met de juiste keywords. Daarmee weet Google waar de foto over gaat en wordt deze ook getoond in de afbeeldingen resultaten. Heet uw Kerstbrunch foto DSC002192.jpg dan weet Google niet waar deze foto over gaat en komt u dus niet bij de afbeeldingen naar voren.

Google Afbeeldingen Kerstbrunch Rotterdam

Website Foto’s optimaliseren

In vrijwel ieder CMS kun je foto’s optimaliseren. Bijgaand voorbeeld is van de WordPress site van Bijzonder Uit Eten. Het restaurant heeft de foto geupload met naam IMG_3442.jpg waar Google (en gasten) dus niets aan hebben. Wij gaven de foto een titel en omschrijving met juiste keywords.

Nog beter is het dus wanneer u de foto’s voor het uploaden naar een site al een juiste naam geeft op uw eigen computer en daarna optimaliseert op de website.

Wellicht is dit ook de tijd om foto’s te maken van al uw aanbiedingen – zoveel restaurants bieden een high tea, maar zonder foto’s. Gasten willen graag zien wat ze krijgen!

4. Van “Alles is mogelijk” tot concreet

Alles kan

Veel restaurant vermelden in een opsomming wat er geboden wordt.

Zie voorbeeld hiernaast. Veelal zie je op sites:

Onze mogelijkheden

  • High Tea of High Wine
  • Borrelplankje
  • Amuse diner
  • Brunch buffet
  • Wandeling met koffie/taart

Met deze opsomming bereik je geen (nieuwe) gasten via Google (die daar wel op zoeken) en gasten die op deze pagina komen laat u in het ongewisse. Wat kost het, wat krijg ik, kinderkorting mogelijk, hoe te boeken etc.

GEMISTE KANS

GOED!

Checklist bij vermelding special & events

  • Geldigheid (hele jaar of beperkte periode, dagen van de week, tijdstip, hoelang van te voren mogelijk te boeken etc)
  • Prijs per persoon
  • Kinderkortingen en leeftijd kinderen
  • Upsell mogelijkheden (High Tea en High Tea deluxe met bubbels)
  • Verplicht reserveren of binnenlopen
  • Hoe lang duurt de activiteit
  • Hoe te reserveren
  • Dieetwensen – aan welke wensen kan tegemoet worden gekomen?
  • Biologisch/duurzaam
  • Kindervermaak

5. Website optimalisatie

SEO (Search Engine Optimisation) klinkt soms ingewikkeld maar is in de praktijk super simpel – maar wel veel werk. Hier een handleiding voor het optimaliseren van website pagina’s voor uw restaurant.

Stel ons vis restaurant in Rotterdam heeft een mosselweek. Dan begin je weer met het keyword onderzoek

Keywords Mossel restaurant - Mosselen eten in Restaurant

Titel en omschrijving van de pagina

De titel en omschrijving worden weergegeven in de Google resultaten. Omdat er niet 1 restaurant in Rotterdam is die een nette mosselpagina heeft is er geen goed voorbeeld te vinden – vandaar een voorbeeld van een Kerstbrunch in Rotterdam met een nette titel en omschrijving.

De titel mag ca 60 karakters lang zijn en de omschrijving ca 160 karakters

Bent u het eerste restaurant in Rotterdam met een mossel pagina optimaliseer deze dan zoals het voorbeeld hiernaast en u staat gegarandeerd op de eerste pagina bij Google!

Maak dan de pagina aan en zorg dat de titel overeenkomt met de SEO titel en dat de website begint met de twee regels uit de omschrijving. Daarna vult u de pagina met relevante informatie en bijpassende foto’s.
Zorg dat er voldoende content op de pagina staat – daarmee wordt de pagina beter geranked.

Title En Description Kerstbrunch Rotterdam
Mosselen bij Visrestaurant XYZ in Rotterdam tijdens de Mosselweken! Geniet van de lekkerste mosselen tijdens de mosselweken van 1 tot 15 okt 2021 voor maar € 29.50 per persoon. Lekker met friet en salade

6. Trage website?

Is uw website traag en duurt het laden van pagina’s naar uw mening te lang?

Dit ligt vaak aan het feit dat website gebruikers foto’s uploaden die veel te groot zijn. Check of de traagheid aan de foto’s ligt via https://shortpixel.com/ Is dit het geval – installeer short pixels dan (zet thumbnail optimalisatie uit) en optimaliseer dan gratis 100 afbeeldingen per maand.

Voordat de horeca lockdown voorbij is is uw site weer razendsnel!

7. Nieuwsletters

Nu het restaurant in lockdown heeft u tijd alvast meerdere nieuwsletters te maken voor de komende maanden. Dan is het na de lockdown slechts 1 druk op de knop en kost het geen tijd. Ook Facebook posts kunnen alvast gepland worden of u kunt gebruik maken van Hootsuite om berichten te plannen.

8. Website talen

Veel internationale gasten? Dan is dit de uitgelezen periode om de website te vertalen naar het Engels of Duits zodat internationale gasten ook alle informatie kunnen lezen.

9. Nieuwe producten

Dit is ook de ideale tijd om na te denken over uw product aanbod. Trends in duurzaamheid, biologisch, vegetarisch, beleving zijn niet meer weg te denken. Zijn er mogelijkheden dit ook uit te werken voor de toekomst na corona.

10. Voor elkaar en met elkaar

Durf hulp te vragen en bied hulp waar dit gevraagd wordt. Komt u er niet uit? Bijzonder Uit Eten helpt u graag op weg en het eerste uur telefonische consult is helemaal gratis. Waar we u nu al concreet mee kunnen helpen is de gratis restaurant plaatsing op Bijzonder Uit Eten. Check of uw restaurant al een vermelding heeft – zo ja claim uw vermelding dan, zoniet maak een account aan en upload de informatie naar de site.
 
Hoe we nog meer kunnen helpen? Tijdens de lockdown krijgt iedere aanmelding 2 gratis extra’s. Of u nu uw afhaal/bezorg special wilt laden, uw high tea of Kerstbrunch – de keus is aan u.
 
En verder…. haalt Bijzonder Uit Eten wekelijks bij een ander restaurant in Laren af #helpdehoreca

Na corona lockdown weer beperkt open

Lees ons blog over omzet maximalisatie tijdens corona!

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email
mood_bad
  • Nog geen opmerkingen.
  • Voeg een reactie toe